Økonomicontroller

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

FINANCIAL ASSISTANT

HOLMRIS B8 i Bjerringbro søger en fagligt bredt funderet Financial Assistant.

STILLINGEN

Med reference til Head of Group Finance vil dine arbejdsopgaver primært være klassiske bogholderiopgaver, men der vil i stillingen være økonomiopgaver af mere udviklende og analyserende karakter. Fordelingen mellem de enkelte arbejdsområder vurderes til ca. at være 70% til de klassiske bogholderiopgaver og 30% til diverse optimerings- og udviklingsaktiviteter. 

Dine opgaver vil omfatte følgende, men ikke prioriteret eller begrænset hertil:

Klassiske bogholderiopgaver, f.eks.:

  • Dagligt finansbogholderi
  • Debitor- og kreditorbogholderi
  • Momsafstemninger og -indberetning (herunder udenlandske momsregistreringer)
  • Angivelse af intrastat og andre statistiske indberetninger til offentlige myndigheder
  • Klargøring og dokumentation af afstemningsposter ifm. rapporteringer (f.eks. bankafstemninger, periodiseringer, afstemning af interne mellemregninger, ajourføring af anlægskartotek)
  • Assistance ved månedsafslutning og regnskabsluk

Udviklende opgaver f.eks.:

  • Udvikling af diverse arbejdspapirer og rapporter til opfølgning
  • Procesoptimeringer inden for egne arbejdsområder
  • Vedligeholdelse og udvikling af manualer og systembrugervejledninger
  • Bidrage med udvikling i forhold til fremskaffelse af ESG data
  • Deltagelse i implementering af et eventuelt fremtidigt ERP system

Diverse ad hoc-opgaver

Du vil få en central rolle i at sørge for et effektivt og smidigt flow i dine egne opgaver i bogholderiet, men også i forhold til snitflader ud i organisationen. Du vil derfor få en bred kontaktflade, både internt og eksternt i huset.

FAGLIGE KVALIFIKATIONER

Du har gerne en revisionsbaggrund eller minimum 5 års solid erfaring fra en større økonomifunktion med i bagagen. Det klassiske bogholderi ligger på rygraden og du trives både med rutineopgaverne, men også i at udvikle og effektivisere arbejdsgange og systemer. Du forstår regnskabets sammenhænge og helhed, ligesom du forstår vigtigheden af at arbejde sammen på tværs af afdelinger.

Den optimale profil ses således som "den udvidede økonomiassistent" med god flair for databehandling og ad hoc regnskabsopgaver, eller controlleren der stortrives med også at bidrage til løsningen af de daglige bogholderiopgaver.

Hertil er det naturligvis en forudsætning, at du har et:

  • Digitalt mindset og en naturlig flair for IT
  • Grundigt kendskab til Microsoft Office pakken, herunder databehandling i Excel

Vi anvender Navision 2013, Business Central, C5, hvorfor det er en fordel, hvis du har erfaring eller kendskab med disse ERP-systemer.

PERSONLIGE KVALIFIKATIONER

Du arbejder proaktivt, struktureret og med høj fokus på detaljen, og du trives i arbejdet med korte deadlines.

Du arbejder gerne selvstændigt, men samtidig anerkender du også, at de rigtig gode resultater skabes i tæt samarbejde med dine kolleger.

HOLMRIS B8 TILBYDER

En moderne arbejdsplads med gode kollegaer, der alle brænder for virksomheden og hinanden. Du vil indgå i et velfungerende regnskabsteam med 6 kolleger i bogholderiet og 12 kolleger i IT & økonomi.

Ansættelsesvilkårene forhandles individuelt på et niveau, som matcher kravene til dine kvalifikationer og din erfaring.

OM VIRKSOMHEDEN

Du bliver en del af HOLMRIS B8 - et fællesskab af forskellighed. Tilsammen er vi mere end 250 af branchens dygtigste og mest dedikerede møbeleksperter. Vi tror på, at det er diversiteten, der binder os sammen i et stærkt og mangfoldigt fællesskab, hvor vi alle har hver vores særlige karakter og kompetencer. Her er plads til store armbevægelser. Til at tænke anderledes. Til at se nye muligheder. Til at udnytte dem. Til at fejle. Og til at handle hurtigt.

Bæredygtighed er en integreret del af vores DNA, hvorfor den udgør kernen i vores forretning; fra produktion - til bortskaffelse, genanvendelse, videresalg og donation. Vi sætter en ære i at være ansvarsbevidste og værne om klimaet og miljøet.

Vi skaber kundetilpassede kvalitetsløsninger, der intelligent forener dansk design med innovativ teknologi. Vores produktsortiment består af et mix af egne produkter og det bedste fra +1.000 leverandører, så vi kan efterleve vores kunders behov. Vi er førende specialister inden for Office, Learning, Care og Hospitality.

YDERLIGERERE INFORMATION

Rekrutteringsprocessen håndteres af lemo-recruitment ApS.

Er du blevet nysgerrig på denne jobmulighed, og ser du et potentielt match mellem dine personlige jobønsker og jobbets krav, så kontakt os og lad os starte dialogen.

Henvendelser vedrørende stillingen eller HOLMRIS B8, rettes til lemo-recruitment ApS, Morten Madsen på tlf. +45 2176 0776, mail mm@lemo-recruitment.dk

ANSØGNING

Vi ser frem til snarest muligt at modtage din motiverede ansøgning vedlagt CV og relevante bilag.

Diversitet i organisationen vægtes højt, hvorfor alle uanset køn, etnicitet, alder etc. opfordres til at søge stillingen.

OBS - Desværre oplever vi indimellem, at svarmails fra os havner i spamfilteret. Vær derfor venligst opmærksom på dette, hvis du mod forventning ikke modtager et svar fra os.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holmris B8, Odinsvej, 8850 Bjerringbro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6005955

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet